Saturday, May 3, 2008

Boring?... tapi Bes!!

Aku paling tak suka kalo hari Sabtu tiba..., bukan ape, kalo tiba hari Sabtu aku mesti kena kembali semula ke rumah sewaku... malas betul nak pergi sana.
Lepastu pagi-pagi Ahad, kul 7.30 pagi dah kena siap-siap ke Dewan Maktab, ada "assembly" ala macam budak-budak kat sekolah tu..., lepas tu kena nyanyi lagu Negaraku, Kami Guru Malaysia, lagu Maktab dan lagu Selamat Sultan... skema betul.


Tapi bila dikenang semula bes juga nyanyi lagu-lagu ni, rasa semangat dan sayu je... sebab bila kita hayati lirik lagu-lagu ni memang menarik. Tapi yang tak besnye masa bos bercakap, ya rabbi panjang lebar sungguh, ingat aku masa kat sekolah dulu, selalu mengutuk bila cikgu besar cakap panjang lebar... rupa-rupanya kat sini pun sama juga... huhuhu...

Nasibla mu piz, sapa suruh jadi cikgu kan... kenala harunginya dengan sabar dan ikhlas. Dengar tu piz, IKHLAS!! Ni tak asyik mengomen je keje budak ni... Akula tu... :D

Tapi takpe, kalo aku boring tahap gaban... aku dengar le lagu Gaban tu... ambik semangat Gaban kate si Limbang!!

Esok aku bizi skit, kena jaga pameran ulangtahun kat sini..., lepastu petang kena jadi pengadil untuk lompat kijang. Bes jg, boring2 pagi, petang kita gi main kat padang. Ok la tu, seimbang. Haha... minggu lepas aku wakil rumah kuning dalam acara lontar peluru, bolehla 1 point!! hihihi... Kemuncak perlawanan ni 8hb Mei ni. Sibuk lagi, sebab kelas aku, Math kena jaga bahagian Statistik, aku plak kena wak laporan folio untuk Kejohanan Olahraga ni..., jadi pemberita ngan jurugambar la sekejap. Yahoo... yang besnye minggu depan kelas takde... banyak tumpukan kat program main-main ni...

Macam ni la agaknye kegembiraan budak sekolah, kalau cikgunye tak masuk kelas, ye tak?? hehehe...

0 comments: