
Sakit perut aku duk gelak sensorang baca surat nih. Siap tulis ngan pen merah tu..Teringat aku pantun zaman aku budak-budak dululah;

Sakit perut aku duk gelak sensorang baca surat nih. Siap tulis ngan pen merah tu..Teringat aku pantun zaman aku budak-budak dululah;

Besnye duk cuti-cuti di mache nih... Walaupun tak semua adik-beradik aku balik, tapi yang masih belajar dan yang bujang senang semuanya balik. Yang lain semua akan balik cuti bulan Jun nanti sebab cuti dua minggu. Tapi hari Khamis ni aku dah nak pergi sekolah dah, kene bertugas beb, huhu nasib leee. Cuti kali ni cuti memeningkan kepala aku, kenapa ini terjadiii??? huhuhu...

Penat juga aku kali nih, setiap hujung minggu je mesti tak ada kat rumah sewa aku kat Melaka tu, mesti ada kerjanya. Kalau takde program kat sekolah mesti aku ikut kawan aku balik ke rumahnya kat Tampin, kalau tak, aku balik Mache, kadang-kadang aku gi melepak rumah kakak aku main ngan anak-anak sedara aku kat Shah Alam tu. Aku ingat la hujung minggu ni aku nak melepak kat rumah sewa aku la pulak, letih juga duk berjalan-jalan nih. Tapi, aku dengar-dengar housemate aku cakap kalau aku tak ke mana-mana, dia nak ajak aku join rombongan mualidul rasul sekolah. Aduslaaaa, malasnya aku!


Moralnya... jangan kita memandang seseorang itu walaupun orang yang berpenyakit sebegini dengan perasaan jijik, kotor dan sebagainya, sebab mereka juga insan biasa dan hamba Allah yang terpilih menerima ujian ini... Namun keuntungan kepada mereka, mereka ini tidak akan menanggung dosa yang dilakukan disebabkan akalnya sudah tidak berfungsi sebagaimana manusia normal yang lain... Semoga kita semua dipelihara dari penyakit sebegini...

Adoi la piz, sengaja mencipta alasan, suka sangat nak mengelak buat kerja yang sepatutnya. Biasalah dah peel aku macam ni, susah sket nak ubah. Sebenarnya aku nak bercerita mengenai tempat baru aku ni, suasana sekolah baru aku nih, tapi aku takde mood lagi nak menulis, memakan sedikit masa, sebab ada sebab-sebabnya... yang pasti, manusia ni sentiasa tidak akan pernah berpuas hati apa yang diperolehinya pada hari ini... Ye lah, aku tengah menyesuaikan suasana persekolahan dan persekitaran baru aku nih. Yang pasti aku "PENAT"! Teringat pulak kat sekolah aku di Tegelam...


Cuti-cuti sekolah aku pun sibuk juga la, dengan banjirnya, dengan rayanya, dengan "bekwoh"nya dengan budak-budak kecik 4, 5 orang kat rumah aku nih, geger gegok rumoh aku nih. Gapo-gapo pun cuti sekolah juga le yang best, budak cuti aku pun cuti, sesapa tak berkenaan jangan jeles la ye...
Berakhir jua kisah hidupku di Tegelam... Apapun banyak kisah dan kenangan suka duka aku di sini... macam yang gb aku cakap, jangan diingat kisah yang luka, kenang sahaja kisah yang suka dan baik-baik... Untuk akhirnya, semoga tempat baru ku nanti akan mencorak suasana yang lebih baik daripada yang sebelumnya... Bermula 1 Disember 2009, merupakan saat penghijrahan aku secara rasminya di tempat baru nanti. Sudah adat orang muda, merantau ke sana ke sini ini sudah menjadi kebiasaan, lebih-lebih lagi aku orang klate nih... agak-agaknya di mana titik akhirnya aku ini... Apa susah, tahun depan kalau rasa nak cuba lagi, isi lagi borang tukar tu... mana tau ada lagi rezeki, boleh lagi terselit nama aku nih, kelik ke mache ke pulak, ye tak! Adoila piz nih, memang gini sokmo. Huh!
Tinggal dulu Tegelam...
Kalu sapo-sapo puas duk ssajo tu, boring ko, tensen ko, mari pakat-pakat acu cuba try test senaman nih! :)
Selamat Mencuba!!
![]()
ni ala taichi sikit la…
sebagai intro dan warming up..
![]()
tiru la macam ni…
untuk melegakan bahu dan leher..
![]()
wa..wa..aaa
![]()
gerak kekanan kemudian ke kiri..
![]()
gerak ke kiri kemudian ke kanan
![]()
ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..
![]()
tepuk kuat kuat kat dahi..
ni untuk hilang mengantuk..
![]()
dah tu buat gerakan tangan dan badan…
buat macam happy aje..
![]()
kemudian goyang2 kaki dan badan sikit…
buat macam takde masalah…
![]()
buat secara agresif pula…
jangan peduli apa orang lain kata..
![]()
hilangkan semua stress…
![]()
pusingkan kepala…
![]()
tengok muka kat cermin
sambil goyang2.. lawa tak…
![]()
akhir sekali
buat joget kucing…
--------------
kalau tak hilang juga stress tu
ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..
Sekian~
Murabbikah Aku...? ©2008 Blog Designed by Ipiet
| Image Header Taken From Wallcoo