Friday, February 19, 2010

"Aku terima nikahnya..."

SAH!!!

Tahniah kepada adik aku, Munsif dan adik ipar terbaru aku Syidah yang selamat bergelar suami isteri selepas majlis aqad nikah di Banting selepas asar tadi dengan sekali aqad sahaja. Hari Sabtu pula majlis kenduri di rumah pengantin perempuan pulak.

Tahniah lagi sekali kepada adik aku, kerana anak pertama dalam keluarga kami yang memecah tradisi berkahwin dengan orang "luar", maksudnya orang yang asal dari negeri lain la, bukan senegeri. Pulak tu keturunan jawa la pulak. Apa-apa pun mak ayah aku ok je tu, takde halnya. Tu dia, baru la tahu sikit adat-adat orang jawa ni ye, berbeza la sikit dengan orang klate nih. Masa aqad nikah hari jumaat aku tak sempat pergi sebab aku terlewat sampai, yelah aku kan dari sekolah baru gi sana. Aku cuma pergi masa hari kenduri kahwin tu je. Hehe, siap berkompang, nyanyi-nyanyian, ada request lagu lagi... hehe... Ooo baru aku tau, masa pengantin lelaki sampai kat rumah dorang, mak pengantin perempuan tak boleh berada bersama, yang ada bapa pengantin perempuan je duk berucap-ucapan sambil dijawab bapa pengantin lelaki. Macam-macam... Apepun, makanan dorang best, nak tambah nasi segan le pulak, haha!

Semoga adik aku dan adik ipar aku sentiasa beroleh rahmat dan dapat mengamalkan konsep mawaddah wa rahmat dalam rumahtangganya tu sehingga ke akhirnya. Selamat juga kembali ke Kundasang. Dan aku akan kembali letih lagi bila cuti bulan Jun ni, sebab majlis menyambut menantu perempuan kat rumah aku di mache ni akan dibuat pada cuti sekolah bulan jun ni lah. Waaa aku dah rasa kepenatan dan keletihannya nih!


post signaturePenat juga aku kali nih, setiap hujung minggu je mesti tak ada kat rumah sewa aku kat Melaka tu, mesti ada kerjanya. Kalau takde program kat sekolah mesti aku ikut kawan aku balik ke rumahnya kat Tampin, kalau tak, aku balik Mache, kadang-kadang aku gi melepak rumah kakak aku main ngan anak-anak sedara aku kat Shah Alam tu. Aku ingat la hujung minggu ni aku nak melepak kat rumah sewa aku la pulak, letih juga duk berjalan-jalan nih. Tapi, aku dengar-dengar housemate aku cakap kalau aku tak ke mana-mana, dia nak ajak aku join rombongan mualidul rasul sekolah. Aduslaaaa, malasnya aku!



2 comments:

Hanz_Azdi said...

SAH Tahniah daripada saya & am happy for u & family... i know it's a bit late..sorry...just noticed!

Anonymous said...

oit hanzie..kome bio betoi,,,bukan piz yg nikah la...haha

bekwoh plok la bln 6 ni d mache...
bilo plok la bekwoh cg piz...hehe
hah!! nak kata ambo kecik lg la tu,,,cukop besa dah..!!
haha

~k.memot~