Tuesday, November 3, 2009

Lagi-lagi Peperiksaan





Salam peperiksaan untuk semua murid dan semua pelajar di sekolah serta di pusat pengajian tinggi... Selamat Berjaya!

Buat anak-anak muridku di Tegelam yang akan menduduki peperiksaan
bermula pada 3 November 2009 dan di Gua Musang, selamat menduduki peperiksaan akhir tahun 2009. Ingat semua, buat sehabis baik! (Ore klate kato buat habih gheng!).


Juga untuk adik-adik aku, Thaqif yang bakal menghadapi peperiksaan SPM dan temuduga DQ, wak molek deh, juga Zakuan, Syihan dan Munsif. Malas nok janji gapo eh, jawab perekso biar ikhlas, jange duk harap nok gapo2 plok. Tunjuk dulu kerajinan, kemampuan ngan usaha kita tuh. Jangan duk harap bendo mari depe kito jah. Gapo-gapo pon, solat hajat tu wak sokmo la, jange duk harap ko mi nga abah jah, wak sokmo, mitok nga Allah pulok, keno yakin sokmo.

Baco sokmo doa nih:

"Allahumma yassir wala tu'assir..."
(Ya Allah ya tuhanku permudahkanlah dan jangan menyusahkan...")

post signatureAlhamdulillah, syukur siap juga kertas soalan periksa budak-budak Tegelam nih. Pergh lama betul aku buat, ada dekat seminggu. Jangan main-main wei, banyak nak kena tapis, nak kumpul soalan, nak pilih-pilih soalan, baru boleh ambil yang sesuai dengan tahap budak-budak nih. Tapi aku rasa banyak main kut lain sekali, hehe. Apapun aku harap, ppd dan jpn negeri boleh bekerjasama membuat dan menyelaraskan soalan peperiksaan untuk satu Sarawak nih, sebagaimana yang dibuat di negeri-negeri lain untuk masa-masa yang akan datang.

1 comments:

eylla said...

nie blog bru sy ckgu :
thedarknesslifesucker.blogspot.com
follow tau , hehe :P