Wednesday, January 21, 2009

Sedap nye!!

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh....

Lama tak mendengar lafaz salam nih, biasa masuk kelas bagi salam jawab salam..., sekarang good morning, good afternoon, selamat pagi... disusuli dengan kata perangsang "I Love Mathematics!" takpe...

Ni ape hal sedap nih, takde keje ke mu piz!! Kwang... kwang... aku saje je nak menggumbirakan hati aku dan memenuhi masa terluang aku nih, hari ni aku bercerita pasal udang galah pulak. Tengok le gambar2 di bawah ini, wah sedap tul masakan udang galah masak merah tegelam yg dimasak oleh housemate aku nisa' dari serian... Sedap betul!! Satu kilo nisa' masak utk makan kami bertiga je... Hehe, aku semua sedap... tapi dah memang sedap nak buat mcm mana...

Ha tgk a sendiri berselera betul aku makan... makan nasi sepinggan je, tp lauk penuh pinggan... kan kalo aku tak makan membazir pulak kan... Nisa' balik tgh hari td terus dia masak, aku pulak tukang tengok je, mcm biasa masak nasi... kira ok la tu!

Itu dia udang2 galah yg telah siap disiang oleh nisa' ngan lis, aku lagi sekali jd tukang tgk... hehehe... tgk le kepakaran nisa' memasak nih, lis pon terer gak... lain kali nisa' jgn malu2 nk masak lagi ye, aku tukang support blh a... nisa' ngan lis memang bes!

Ini pulak udang2 galah yg masih belum disiang... tengok tu, galah dia besar2, segar2 pulak tu, semua ni ditangkap dlm sungai tegelam nih. Satu kg dalam RM 13, kat semenanjung korang tau sendiri lah berapa. Kalau nak tau, udang2 galah ni besar mcm nih hanya terdapat pada kawasan sungai tertentu sahaja, nak tau sungai yg mcm mana?? Biasa sungai2 kat Sarawak ni semua udang2 nye bsr2 belaka, KERANA... bila ada je si croc, si udang ni pon ada bersama... hohoho, ni cerita betul ye bukan memain...

post signatureItu la die keje piz... cerita udang pon boleh masuk dlm blog... kwang.. kwang... biasa a, bila hati aku gumbira, aku pon senang juga, nak buat keje pon semangat juga... tapi hari ni ada perasaan malas yg amat sangat, keje aku x siap...aku dah mula malas dh ni, baru 3 minggu... takleh jadi gini, sbb tu aku duk melalut koksir2 je ni... No hal la, ape pon make tetap kene make!!

0 comments: