Sunday, October 12, 2008

Dari GM kembali ke PC

Akhirnya... aku kembali semula ke PC nih, kembali menjadi pelajar, perlu ke kelas dan menjalani rutin-rutin biasa sebagai seorang pelajar atau guru pelatih. Kalau ikutkan hati aku, memang malas sangat dah nak masuk maktab semula, letih la, byk sangat peraturan yang perlu aku ikut. Lepastu tugasan pun banyak pula nak disiapkan. Semakin nak berdepan dengan peperiksaan, semakin banyak pula tugasan yang perlu aku buat.
Walaupun aku seronok berada di PC ni daripada di GM, tetapi kenangan tiga bulan aku bersama anak-anak murid tidak akan aku lupakan. Betapa aku masih mengingati saat gembira kami bersama. Aku berharap suatu hari nanti aku akan bertemu kembali anak-anak murid aku di SKSW nih... Kat PC ni aku kembali menyewa rumah di sekitar sini, tetapi agak jauh sedikit dari maktab. Kalau sebelum ni aku dan 8 orang kawan aku tinggal kat asrama maktab, tapi sekarang ni aku dan 4 orang kawan aku terpaksa menyewa di luar...

Seminggu pertama berada di maktab, hanya kelas AP sahaja yang aku perlu hadiri. Lepas tu sukan olahraga, aku terpaksa menghabiskan ujian lompat jauh aku yang sebelum ni tak sempat aku habiskan. Dengan tiga kali percubaan barulah aku lulus ujian ni... ye la, dah lama rasanya aku tinggalkan lapangan olahraga ni sejak menjalani praktikum ni. Teringat pula permainan yang aku suka sukan bola keranjang, seronok juga main.




Selain tu aku perlu mengikuti seminar AADK yang diwajibkan kepada semua guru pelatih. Sesi pagi tu agak memboringkan, tapi sesi petang tu, seronok rasanya terutama semasa sesi perbahasan dan bacaan puisi, seronok pula rasanya, daripada aku mengantuk, terus terjaga. Kemudian keesokannya ada pula majlis sambutan Idulfitri kat maktab ni, tapi aku tak join sama sebab pagi-pagi lagi aku mendapat panggilan dari budak kelas aku supaya menghantar tugasan KKBI pada hari tu juga. Apa lagi, aku langsung tak keluar rumah duk menyiapkan tugasan tu... Akhirnya dalam jam 12 tengah hari siap juga tugasan aku tu, sempatla kena bebel kat pensyarah aku tu... huhuhu...

Aku cipta sejarah pula, minggu pertama kat PC nih aku tak pulang ke Mache... sebenaryna aku dah kemas semua barang-barang aku nak balik, tetiba aku rasa malas pula... Biarla, sekali sekala aku duk melepak kat PC ni ok juga! Tapi semalam aku rasa keputusan aku tak balik ke Mache tu memang silap la, sebab tetiba je aku rasa nak mengamok dan mudah terasa pulak! Bila aku fikir, rupa-rupanya yang menjadi punca utamanya sebab aku tak kelik ke Mache... ish... ish...ish...

piz: Ape la mu ni piz, baru tak kelik sekali dah mengamok, ape a!! Konon nak jadi murabbi, sanggup dihantar ke mana sahaja!! Hohoho...


3 comments:

Alisa said...

cikgu.....kenapa tak de gambar saya>>>??????.......

piz said...

ado byk gamba ngan saya ni, semo ado. Nati2 saya masuk semo la, loni xde lg nk msk, smula2 deh, awok perekso, saya pon perekso jg!

Alisa said...

ooooooooooo......