Tuesday, February 2, 2010

Kembali Menjenguk...



Hampir dua bulan aku tidak meng"update" blog aku nih. Bukan apa, aku rasa teramat-amat malas, perasaan nak menulis dan mencoret sesuatu kat sini rasa makin lama makin hilang. Sebenarnya banyak benda aku nak menulis dan berkongsi cerita aku kat sini, tapi persen "MALAS" tu lagi banyak berbanding persen "RAJIN", jadi aku mengikut jelah mood malas aku nih...

Cuma tetiba je, bila aku terbangun dari lena aku pada pukul 2.30 pagi tadi, terasa pulak nak menulis sesuatu kat blog hampes aku nih. Penat juga aku menyapu habuk-habuk sampai terbersin aku nih, dahle seminggu dua ni aku diserang selsema dan batuk-batuk, mujurnya aku tak demam je. NI pun sambil menaip sambil keh keh keh bunyi batuk aku nih. Harap-harap batuk aku ni lekas baik, ye la, aku ni bukan berminat sangat dengan ubat-ubatan nih, harap selsema ngan batuk aku ni baik sendiri lah.

Align Center



Tengok aaa kartun hampeh nih, ayat-ayat dia ni menikam kalbu aku sungguh! Ye laaa aku nak sambung kerja aku la nih. Bukan nak sambung kerja sekolah, tapi nak sambung aktiviti sampingan aku dua tiga menjak nih, mengadap novel la pulak. Minggu lepas aku dah tamatkan bacaan novel baru yang bertajuk "Sembilan Nyawa" sapa lagi kalau tak penulis yang aku gemari; Ramlee Awang Mursyid. Minggu ni pulak, kebetulan aku balik Mache, jadi aku ambik buku adik aku yang bertajuk "Bidadari Paderi" yang ditulis oleh Saiful A. Imran. Ok, aku stop dululah kat sini, lain kali aku sambung balik, kerje sekolah banyak, tapi dengan peel malas aku nih, malas le aku nak buat lagi, lagipun esok-esok ada masa lagi, buat apa nak rajin sangat, kan tak pasal aku jadi "guru cemerlang" korang juga yang tak puas hati nanti... hahaha...


post signatureAdoi la piz, sengaja mencipta alasan, suka sangat nak mengelak buat kerja yang sepatutnya. Biasalah dah peel aku macam ni, susah sket nak ubah. Sebenarnya aku nak bercerita mengenai tempat baru aku ni, suasana sekolah baru aku nih, tapi aku takde mood lagi nak menulis, memakan sedikit masa, sebab ada sebab-sebabnya... yang pasti, manusia ni sentiasa tidak akan pernah berpuas hati apa yang diperolehinya pada hari ini... Ye lah, aku tengah menyesuaikan suasana persekolahan dan persekitaran baru aku nih. Yang pasti aku "PENAT"! Teringat pulak kat sekolah aku di Tegelam...

0 comments: