Monday, June 9, 2008

Cerita Seorang Guru

Hari-hari cuti saya selama dua minggu ini..., banyak juga pengalaman dan cerita yang saya perolehi daripada kawan-kawan dan adik-adik saya yang turut bercuti. Selain itu saya juga turut menonton dan mencari maklumat berkenaan guru-guru yang mengajar di pedalaman ini. Sedih juga apabila saya melihat betapa pahit getir dan kesusahan yang dihadapi oleh guru-guru di pedalaman ini.

Di sini saya paparkan dua episod kisah seorang guru yang mengajar di pedalaman Sabah. Bersama-sama kita menghayati kisahnya...

~ Guru Pedalaman 1 ~



~ Guru Pedalaman 2 ~




piz: Sob... sob... sedih wei jd Cikgu Azlee ni, mengajar di pedalaman Sabah nun..., seme bende die kene wat, makanan macam beras pun sering terputus, berkawan pun dengan budak-budak dan anak kucing sahaja... huhu... kadang-kadang makan ubi bakar!! Guane mu piz?? Tabik spring la kat Cikgu Azlee nih!

2 comments:

Pengelola Nostalgia said...

terima kasih , dan tahniah ada blog sendiri
mohon join nostalgiakita.blogspot.com

piz said...

sama2... terima kasih kerne sudi masuk sini. Ok, nanti ambo g join!