Sunday, June 1, 2008

Buku O Buku...

Adoila, pening plak duk pikir pasal buku-buku nih!! Kat mane la nak letak buku-buku ni seme... nak buang..., oooiii mane bulih buang gtu je buku2 ni, sayang le... Jd malam tu, duk pikir la kat mane nak letak buku2 ni seme... Ayah aku kate, kitab2 tu blh letak kt almari nih, manakala yg berguna dan bermanfaat mcm buku2 mase blaja tu blh letak kat almari sane... dan yang tak berguna dan kurang bermanfaat ni... mcm buku2... novel2... dan komik2 yg entah ape2 nih, ayah aku suruh letak kt rak buku biase je... huhuhu... nasibla buku tu ye...

Penat duk susun, duk asingkan buku2 tu mengikut kategori yg telah ditetapkan... hoho... mcm kt library skolah plak!! Tu la bila agaknye cite2 ayah aku nk buat perpustakaan mini ni terhasil ye... Aku plak malas nk susun, kemas buku2 ni seme..., tapi kalo bace dan menyepahkan buku ni aku suka la plak!! Hehehe... Yang aku geram, kalo buku yang orang pinjam tapi tak dibagi semula... geram jg..., tapi nak buat macam mane, dia tak ingat nak antar, kira bagi hadiah je la...

Eh... eh... bila disusun gini, banyak jg rupenye buku kat atas rumah ni ye..., tak banyak macam mane..., sorang2 ni, tiap kali kelik umah, mcm2 jenis buku dibawa balik... aku pn same, memang kelemahan aku, jgn bw dan ikut aku ke kedai buku kalo tak kelik dengan tangan kosong memang tak sah!! Lagi satu kalo member aku ikut..., nasib a kene duk tercongok situ tunggu aku... sori a... Perangai ni aku tgk, kebanyakan kroni2 aku ni berperangai spesen..., termasukla ipar aku ngan anak2 buah aku tu... beli buku rajin, tp bab2 kemas buku ni... mak aku jg yg tlg kemaskan... huhuhu...


Bila duk perati kat buku2 ni... bila agaknye aku bulih abis bace buku2 ni seme ye... terutama buku yg ayah aku kata buku @ kitab yg baik dan bermanfaat tuu... aku ade jg cuba bace, tp bace tak sampai 10 helai... dah mengantuk..., teruk betul!! Tapi kalo diberi komik2 katun ngan citer2 novel ni cepat je aku abis bace... Lagi2 kalo aku dapat buku karya Azizi Abdullah ngan Ramlee Awang Mursyid..., peh sanggup aku tak tdo, bace sampai abis!! Buku Pak Azizi ni kadang2 pelik jg, mcm buku baru nih, buku tajuk Tokchai ngan Sanggetha (tak bace lagi...), tp aku tetap nak bace... Buku Ramlee Awang Mursyid plak citer thriller... misteri... pelik... bes a bace mcm buku Tombiruo, Semangat Hutan, ADAM... dan skang aku nak dapatkan buku Ungu Karmila, dah kluar dh buku nih, tapi abis sokmo... tak sempat nak beli!! Tengokla esok, kalo kuar kedai, nak sambar buku ni satu... hehehe...

piz: Okla... duk melalut pasal buku plak mlm ni..., bukannye ape tak mengantuk sangat malam ni... tapi lusa aku ade test! Buku x bace lagi... yang ni memang aku malas kalo kena bace buku utk exm ni... penat a... Yang pasti, esok aku nak gi carik buku RAM tu... hehehe

0 comments: